Cart 0 0.00 

Ile powtórzeń zrobić?

Kliknij PLAY i Obejrzyj wideo:

* Poradnik wysyłam na malia, ponieważ były problemy z messengerem

Czy wiedziałaś, że aby mieć efekty powinnaś czuć partie, które aktualnie ćwiczysz?

Często spotykam się z osobami, które wykonują bezmyślnie ćwiczenia, nie zastanawiając się czemu mają służyć, a potem skarżą się na brak efektów. Jednym powodem, dla którego ich nie mają jest brak czucia mięśniowego.

Oznacza to nic więcej, jak połączenie pracy mózgu i mięśni! Okazuje się, że ma to ogromne znaczenie, jeśli chodzi o efektywność treningu.

Często widuję na siłowni dziewczyny, które z telefonem w ręku wykonują przywodzenie i odwodzenie na maszynie. Bezwiednie ruszają nogami i oczekują, że wykorzystają potencjał mięśni do rozrostu.

Połączenie mięśnie-mózg jest bardzo istotne.

Osoby, które myślą o każdym ruchu, są skupione będą miały o wiele lepsze efekty.

Co zrobić, aby uruchomić muscle-mind connection, oprócz tego, że myśleć o tym, co się robi?

Powinnaś dokładnie wiedzieć, na co wykonujesz dane ćwiczenie i co chcesz w nim czuć.Pośladek, czworogłowy, a może dwugłowy uda? Nie rozumiejąc danego ćwiczenia/ruchu nie tylko nie wykorzystasz potencjału mięsień-mózg, ale także możesz pracować nie tym mięśniem(!), który chcesz i uzyskać odwrotny efekt od zamierzonego.


Dostosuj ciężary do swoich możliwości. Często lepiej skupić się na wykonaniu dokładnie wszystkich elementów takich jak spięcie pośladka, oddech przeponowy, aktywacja brzucha niż dokładać kolejne kilogramy.

Zamknij oczy i skup się maksymalnie na mięśniu, który ma działać podczas danego ruchu.
Aby poczuć to jeszcze lepiej wyobraź sobie jak pracuje mięsień (rozciąga się i kurczy)

Miej świadomość, że połączenie mózg-mięsień nie przychodzi od razu. Jest szczególnie trudno, gdy dopiero zaczynasz ćwiczyć, a Twoje mięśnie są niewydolne.

Zawsze mówię swoim podopiecznym, aby “wysłali miłość” do danego mięśnia. Oznacza to tyle, że trzeba świadomie nauczyć się go spinać. Dokładnie tak, jak napinasz rękę pisząc, nogę chodząc itp.

Wykonuj jak najwięcej ćwiczeń wielostawowych, które zaangażują całe ciało i wymagają połączenia wielu elementów.

Share on facebook
Facebook
Share on pocket
Pocket
Share on pinterest
Pinterest

NAOMI TAMPER

Jestem certyfikowanym instruktorem sportu. Na co dzień kocham  śpiew, podróże, kino i gotowanie. Napisałam książkę: “Łatwa Trudność Odchudzania“, aby podzielić się wreszcie skutecznym sposobem na schudnięcie i prowadzenie zdrowego trybu życia. Jeśli chcesz osiągnąć wymarzoną sylwetkę, to zapraszam do współpracy online.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Podaj gdzie wysłać poradnik:

🔒 Twoje dane są bezpieczne. Wysyłając formularz zgadzasz się z polityką prywatności.

My cart
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.