Cart 0 0.00 

Jak schudnąć mając Hashimoto?

Zacznijmy od podstaw. Hashimoto jest to choroba autoimmunologiczna – organizm uznaje swoje komórki za obce i próbuje je zwalczyć.

Co należy zrobić, żeby poradzić sobie z Hashimoto?
Pierwszym krokiem jest pójście do lekarza po odpowiednie leki, jednak one same nie zadziałają długoterminowo i nie rozwiążą problemu.

Jako dietetyk i trener personalny, kiedy trafiają do mnie moje Podopieczne radzę, by zadziałać na kilku poziomach dobierając dietę, która wycisza stan zapalny.

Jaka powinna być dieta na Hashimoto?

  1. Pozbądź się przetworzonego jedzenia np. słodkich rogalików, ciasteczek, bułek itp. A jeśli jesteśmy w sklepie i patrzymy na skład produktu, jak na tablicę Mendelejewa to znaczy, że powinniśmy go odłożyć. Unikajmy tłuszczów trans, jak ognia – powodują stan zapalny..
  2. Zbilansuj odpowiednio posiłki w białka, tłuszcze i węglowodany. Jedząc węglowodany lepiej się czujemy, więc powinniśmy je dodawać do diety osób z Hashimoto.
  3. Nie musisz jeść żywności bio i ekologicznej, która kosztuje 2-3x więcej – najlepiej jak po prostu będziemy kupować produkty z jak najmniejszą ilością chemii.
  4. Zadbaj o dodanie do diety kwasów tłuszczowych omega-3 – jedzmy tłuste ryby morskie, albo uzupełnijmy zapotrzebowanie suplementacją ze względu na działanie przeciwzapalne tłuszczy.
  5. Warto uzupełnić dietę w owoce i warzywa, by dostarczyć jak najwięcej witamin i minerałów.

Czy powinniśmy pozbywać się glutenu mając Hashimoto?

Nie koniecznie. Choroby autoimmunologiczne często występują w parze – osoba, która ma hashimoto ma również celiakię, Jeśli nie mamy tego stwierdzonego, nie ma podstaw by wyrzucać gluten.

Jaki powinien być trening osoby z hashimoto?

Trenuj częściej, ale też krócej np. trening 5 razy w tygodniu, ale tylko 15 minut dziennie. Polecam wypróbować mój program treningowy Turbodramat dla Tłuszczu, który opiera się na zasadzie częściej, ale krócej.

Zadbaj o trening, które nie powoduje upadku mięśniowego. Ogranicz się do okolic 70% wysiłku, na który jesteśmy w stanie sobie pozwolić. Najlepiej sprawdzać swoją możliwość treningową i samemu dostosować własne możliwości.

Nie trenuj z rana, szczególnie jak jesteś na czczo. Kiedy jesteśmy głodni mamy największy wyrzut kortyzolu, więc ćwiczenia dla osób z hashimoto nie są dobre.

Wprowadź więcej ruchu w ciągu dnia – najlepiej około 10 tys. kroków dziennie poprzez:

  • spacer każdego dnia
  • wybieranie schodów zamiast windy
  • parkowanie dalej od miejsca docelowego
  • rozmowa przez telefon chodząc zamiast siedząc

Zadbajmy o sen i regenerację

Podczas snu zachodzi wiele procesów regeneracyjnych, które są ważne dla naszego organizmu. Kolejną istotną rzeczą jest ograniczenie stresu wprowadzając czynności, które są dla nas przyjemne np. uprawianie jogi.

A co z suplementacją?
Warto zadbać o uzupełnienie diety o:

  • Witamina B
  • Selen
  • Cynk
  • Jod
  • Witamina D

Aby poprawić zdrowie, z łatwością zredukować tkankę tłuszczową warto zadbać o wszystkie te czynniki i popracować nad sobą.

Jeśli szukasz osoby, która doradzi Ci w chorobie hashimoto, masz objawy tej choroby, ale nie wiesz jak sobie z nią poradzić to odwiedź moją stronę i skorzystaj z porad dietetyczno-treningowych.

Buziaki,
Naomi

Facebook
Pocket
Pinterest

Naomi Tamper

Jestem certyfikowanym instruktorem sportu. Na co dzień kocham  śpiew, podróże, kino i gotowanie. Napisałam książkę: “Łatwa Trudność Odchudzania“, aby podzielić się wreszcie skutecznym sposobem na schudnięcie i prowadzenie zdrowego trybu życia. Jeśli chcesz osiągnąć wymarzoną sylwetkę, to zapraszam do współpracy online.

Jeśli chcesz przejść prawdziwą metamorfozę, wziąć się ostro do roboty, a potem poczuć prawdziwą satysfakcję sprawdź możliwe formy współpracy.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Mój koszyk
Twój koszyk jest pusty.

Wygląda na to, że jeszcze nie dokonałaś wyboru.